Step right up, march, push, crawl right up on your knees.

Yapılmasını düşlediğim MMO'ları yazmak istedim size arkadaşlar. Böyle evrenler geçiriyordum aklımdan da, nasıl olur acaba diye, bir yazayım dedim.

World of Darkness MMO
Uydurduğum isim: Masquerade Online

Şimdi bu zaten açıklandı. Ama düşünsenize bir Malkavian RP'si yaptığınızı. Evet tüyleriniz diken diken oldu değil mi? Benim de. O yüzden klan olarak Malkavian kesinlikle seçilmeli. Troika'nın Bloodlines'da güttüğü sistem MMO'lar için uygun değil, fakat yine de düşünülebilinir. Benim aklıma gelen sistem ise biraz daha karmaşık, klanlar ve sınıflar temelli birşey olmasına rağmen. Şöyle ki, her klanın yatkın olduğu sınıflar olacak (Tremere - Büyücü gibi) ve haliyle uygun düşmediği sınıflar da (Nosferatu - Büyücü gibi). Bu sınıflara her level atlayışta bir skill puanı verilecek ve bunu geniş bir yetenek ağacında harcayacaklar. Ve her iki level atlayışta bir yetenek puanı verilecek ve bir yetenek alması istenecek. Fakat bu yeteneklerin belli "school'ları" olacak, Stealth tabanlı yetenekler, Stealth-Melee kırması yetenekler, Ranged yetenekler vs.. İsteyen melez, gubidik bir build yapabilecek, isteyen ise bir ağaca sadık kalıp onun ustası olacak. Karakterlerin sınıf title'ları bu ağaçlara harcadıkları puanla değişecek, Mage'ler Master Mage, ranged kullanlar Gunmaster falan olabilecek. Oyuncular diğer oyuncularla birleşip kendi organizasyonlarını kurabilecekler ve bu organizasyonlar farklı tabanlarda olabilecek. Mesela bir organizasyon tamamen craft'a dayalıyken, bir diğeri bir assasination organizasyonu olabilecek. Bunlar guild gibi olmayacak, daha ziyade sendika gibi olacaklar. Oyuncular dilerlerse guild benzeri şeyler de kurabilecekler. Oyunda iki fraksiyon olacak, Anarchs ve Camarilla. Noob zone'ları dışında bütün zone'lar uninstanced pvp zone olacak ve birkaç önemli noktayı ele geçirerek kontrol altına alınabilecek. Organizasyon üslerini kurdukları zone'a saldırı düzenlenmesi olasılığı her daim mevcut olduğu için zone'ların korunumu bu organizasyon üyeleri tarafından otomatik olarak sağlanacak. Raid olmayacak, fakat çok zor instance'lar olacak (Bloodlines'da Ankaran Sarchopagus hakkında bilgi aldığımız görev gibi). Gelişmiş organizasyonlara özel görevler verilecek (toplu gidin bu questi yapın ya da şu zone'u ele geçirin gibi). Ve en önemlisi oyuncular kendi evlerini satın alabilecek, ya da eğer craft yapabiliyorsa kendi sıfırdan yapabilecek. Masquerade'i bozanın ise o güne kadar kazandığı xp'nin %10'u ondan kesilecek ve bu level kayıplarına bile yol açabilecek. Kan sistemi anyne Bloodlines'taki gibi olacak, fakat kan seviyesini arttırıcı eşyalar sıklaştırılacak. Ve son olarak, werewolf'lar oyunda oynanabilir bir race katiyen olmayacak. Bir Illidan vakası daha yaşayamam (niki Superwolf olan werewolf'lardan bahsediyorum.)

Harry Potter MMO
Uydurduğum isim: Hogwarts Online

Bu biraz daha bariz. Okuldaki yedi yıl olayının nasıl çözüleceği hadisesi dışında. Gerçek zamanlı yapılamaz, ama LotRO sistemi uygulanabilir. Yani şöyle, her yıl altı aydan sayılırsa yeni yıl (ve haliyle yeni content) eklemek için ek paketler/patch'ler piyasaya sürülür. 1. yıl öğrencileri level 20'ye kadar çıkabilirken, 2. yıl öğrencileri 40'a kadar çıkabilir, ve 7. yıl öğrencileri 120.level olabilirler. Yeni kıyafet almak saçma olduğundan armor sistemi yapılamaz. Bunun yerine skill alıp-harcama tabanlı bir sistem geliştirilir. Şöyle ki, belli derslerinde belli başarılar elde eden öğrenci (dersler bir event olur, McGonagall bir hafta insan kulağını çay bardağına düşürmeyi öğretir, sonraki hafta başka bir büyü mesela) belli yetenek puanları kazanabilir. Bunları belli bir ağaçta (Biçim Değiştirme, Tılsım vs.) harcayabilir. Yeni ağaçtan kazandığı yetenekleri üç farklı alanda kullanarak da level atlayabilir, Quidditch, düello ve sınavlar. Sınavlar derslerin aksine instance olabilir (Flitwick'le konuşup ben Accio instance'ına girmek istiyorum diyebiliriz mesela). Quidditch ise seçme bazlı olabilir ve oyun tamamen real-time oynanabilir (yeteneklere bağlı yani). Quidditch ağacına puan harcamak derslerden çakmanıza sebep olabilir. Düellolar ise sınavlar dışında ekstra xp kazanmak için bir yöntem olabilir. Son olarak, SBD ve FYBS'ler raid olabilir (yani sınav gibi, belli engelleri aşmanız istenir fakat arkadaşlarınızı falan getirmeniz gerekir).

Battlestar Galactica MMO
Uydurduğum İsim: BSG Online: So Say We All

İşte en ilginç olanlarından, çünkü Saylon olmak süper olurdu! Klasik MMO formülünden ufak yerlerde taşabilirdik, mesela Saylon olunca armor yerine implant, çip falan takar, insan olunca hem ufak bir armor sistemi (elinizin kayganlaşmasını engelleyen bir eldiven mesela) hem de geminizi upgrade etme bazlı bir sistemle geliştirirdik kendimizi. Kesinlikle simülasyon kısımları olurdu ve bunlar pvp savaşının tamamını oluştururdu. Bir düşman gemisine nüfuz etmek çok zor olurdu ve inanılmaz sayıda adam gerektirirdi. İnsanlar devamlı bir kaçış halinde saylonlar da devamlı bir kovalama halinda oluşurdu, saylonalrın noob görevleri Caprica'da, insanların noob görevleri de battlestar'da olurdu. Bütün diğer gemiler ve Caprica level atlamak için hazır mekanalr olurdu ve geminizi level atlatmak isterseniz de uzaya çıkıp çarpışmanız gerekirdi. Eğer insansanız ticaret falan da yapabilirdiniz (kara market gibi). Arada yeni gezegen bulunması gibi event'ler de olurdu.

Civilization MMO
Uydurduğum isim: Civilization Online

Bu sadece muhteşem olurdu. Yani oyun mekanizmi falan belli zaten. Onun dışında kendi ülkemizi yaratmak zorunda bırakılırdık ve her şehrimize isim verirdik. Coğrafyamız ve gelişimimize bağlı olarak özel unique asker yaratırdık ve 12 saat bir yıl ederdi. Oyuncuların tamamen yokolması engellenmezdi, ama uygarlığı yokedilen oyuncular noob zone adı verilen bölgeye geri döner (instanced olurdu burası) ve isterse bekleyip uygarlık gelişimlerini korumak adına kendi dünyasında yer açılmasını bekler, ya da sıfırlanmış bir şekilde yeri olan başka bir server'a giderdi. Ya da ne bileyim lan Ogame nasıl beceriyor bu haltı?

Böyle aklıma geldi bunlar. Nereden esti bilmiyorum ama belki aklıma daha fazla gelirse yazarım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar