How can I change the world, if I can't even change myself?

Yazı dizimin devamında en iyi yardımcı oyuncuları aradan çıkarmayı planlıyorum. "En iyi aktris, başrolde" ödülüm ise ilerleyen günlerde bir ara gelecek. Şimdi burada şunu söylemeliyim, buradaki aktörler her zaman benim gözüme yardımcı rollerde çıkmış, ve hatta ödüllerini bu yönde kazanmış aktörlerdir. Liste şöyle.

En iyi aktör, yardımcı rolde.

3 - Christopher Walken
Bu adamı çok seviyorum. Neden bilmiyorum, fakat çok seviyorum. Müthiş bir insanmış, tapmak zorundaymışım gibi hissediyorum. Catch Me If You Can'de resmen film içinde yaşlanmıştı yahu. Yani bunu makyajsız kaç kişi yapabilir? O yapıyor işte. Click'te Azrail Morty'yi oynamıştı, kaç kişi salak-akıllı karakterini bu kadar bilgelik içererek yapabilir? Çok görüyoruz salak akıllıları, ama aslında her saniyesine baktığımızda dikkatli bir bilgelik seçilebilen çok performans yok (bir tanesi Oscar'ın "biz zenci seviyoruz" propagandasına kurban gitti, evet Russell Crowe) Böyle bir insan yahu Christopher Walken. Çok seviyorum, çok.

2 - Jeremy Irons
Jeremy Irons'u ilk nerede seyrettim bilmiyorum, hep "tanıdık gelen ama çıkartamadığımız" adamdı benim için çünkü. Sonra ardarda (şans eseri) Elizabeth I, Demir Maskeli Adam ve Cennetin Krallığında seyrettim. Hatta şöyle diyeyim, yanlış oldu biraz bu, Elizabeth I ve Demir Maskeli Adam'da hayran kaldım, Cennetin Krallığını onun için aldım. Yani biraz Liam Neeson, biraz Edward Norton'da vardı ama aslen o. Yani tamam Orlando Bloom'u da severim aslı...eeeah, aldım işte. O gün bu gündür, Jeremy Irons benim için bir filme gitme, film alma sebebi. Çok seviyorum kendisini.

1 - Ian McKellen
Sir Ian McKellen demek lazım aslında bu süper-şövalyeye. Yani Elton John'dan daha şövalye gözükmesi bir yana (bunun Sir John'un gay olmasıyla hiç alakası yok, McKellen'da gay) bir asaleti yok mu adamın? Yoksa sadece bir rol mü o? İşte Ian McKellen, bunları size düşündürtecek kadar iyi bir aktör. Gerçek mi, yoksa rol mü yapıyor? Gerçekten Da Vinci ile ilgileniyor mu, kesin Tolkien okumuş. Yoksa gerçekten manyetik şeyleri oynatabiliyor mu?! Höh be Sir'üm be. Ne denir ki size, gerçekten mükemmel bir oyuncusunuz. Ian McKellen diye anırsak ayıp durmaz yani, öyle. O kadar diyorum ki bak. Hatta dur, "IİİİİİİN MAKELIIIIIIIN!!"

En iyi aktris, yardımcı rolde.

2 - Helena Bonham Carter
Tim Burton'la bir çocuğu olan bu hanımefendiyi en son ne zaman başrolde gördünüz? Ben hatırlamıyorum. Fight Club'da oynadı, evet ama orada da "leading actress" değildi, öyle birşey yoktu çünkü. Orada beğeni topladı, bavulunu toplayarak tür değiştirdi. Ailevi filmlere sardı. Planet of the Apes'te bir maymunu oynarken Tim Burton'la tanıştı (hayır anlamadım üniformadan mıdır nedir?) ve onun Johnny Depp'le birlikte kadrolu elemanı (ve nişanlısı) oldu. Ama bir türlü kurtulamadı yan rollerden. En son Harry Potter'da Bellatrix'i oynayacağı çalındı kulağımıza, yan rol iddiamız çürümedi. Ha süper bir oyuncu mu, tabii ki.

1 - Cate Blanchett
Bu kadına bayılıyorum. Ama öyle böyle değil yahu. Galadriel'im, Hepburn'üm benim. Yahu çok güzel bir kadın bu (benim güzellik zevkim ilginç, Lily Allen ve Cate Blanchett'e bakmaya doyamazken Scarlett Johansson'u çirkin bulurum mesela. Ama Johansson'un vücudu süper. Of.) hem de çok iyi bir aktris. Oscar'ı Oscar'lı bir aktrisi oynayarak alan tek oyuncu olan kişi de olan Cate'in, LotR'daki performansını beğenmeyen var mıydı? Yok mu? Evet ben de öyle dedim zaten. Peki ya Aviator'daki? Peki ya Babil, Notes on a Scandal? Tabii ki yok. Çünkü o süper bir insan, süper bir kadın. Notes on a Scandal ile Apocalypto arasında da kaldım hangisini seyretsem diye. Apo daha yakın şu an ama, Cate her an bastırabilir. Yahu çok güzel bir kadın bu!

Yorumlar

Popüler Yayınlar